
RND - áno či nie
Projekt Rybačka na Dunaji - RND sleduje niekoľko tisíc rybárov. No ako zážitkovú rybačku si ho vyberie každoročne len niekoľko desiatok záujemcov. Je to prirodzené. Každý rybár má svoje predstavy, preferencie, možnosti. Okrem toho ľudia často rozdeľujú zážitky na tie
"za dobrú cenu" a tie "čo stoja viac".
Je to ale ako napríklad s vínom. Kto si kúpi bežné víno z obchodného
reťazca, asi od neho nebude očakávať extra zážitok. Ak si však vyberie
víno z archívu, ktoré zrelo desať rokov, nevyberá si len chuť. Vyberá si
atmosféru, okolnosti, spoločnosť, pamäť. Volí inú kvalitu.
RND je ako to druhé víno. Nie je na bežné pitie. A nemusí každému chutiť.
Je to o
človeku
Kladiem si
niekedy otázku, koľko je - v dnešnom trende rýchlych rybačiek
a honbou za expresnými výsledkami - ľudí, ktorí chcú rybačku nielen zažiť
ale aj prežiť.
Netuším. Viem však, že práve oni sú moji klienti.
Mojou ambíciou nie je lietať po rieke a snažiť sa uloviť čo najviac za čo najkratší čas. Mám úctu k času – k Vášmu, aj
k môjmu. A úctu ku kvalitnému zážitku, ktorý môže vzniknúť len vtedy keď
sa veciam dá priestor.
Pre
tých, ktorí hľadajú darček pre rybára
Možno sledujete lákavú ponuku z letáku
alebo na internete. Super fotky, super ceny. Zvažujete. Chcete, aby Váš darček nevyznel lacno ale mal hĺbku. Aby povedal za Vás manželovi, otcovi či partnerovi: "Záleží mi na Tebe".
RND je presne taký darček. Nie pre masy. Nie pre čísla. Pre jednotlivcov.
Pre mňa je najväčšia odmena keď si klient aj roky po výprave stále pamätá
detaily. Keď si fotku z rybačky dá na plochu počítača alebo mobilu. Keď sa ozvú jeho rybárski kolegovia, že by tiež chceli ísť na Dunaj. To je dôvod, prečo to robím. S nadšením. S výsledkami.
Ticho sledujete a váhate
Chápem tých, ktorí sledujú stránku www.rybackanadunaji.sk, facebook a myslia si svoje.
"A čo keď nič nechytím? Nie je to len drahé vozenie sa po Dunaji?"
Logické otázky. Len dve poznámky:
1. RND nie je predajňa rýb, ani jazero s chatkami kde sa chytajú znovu a znovu tie isté ryby, ani zájazd autobusom kamsi za treskami. Je to dunajská rybačka. A kto Dunaj pozná, vie, že na tejto tajomnej vode garancie úlovkov neexistujú.
2. Niektoré z najväčších zubáčov
(cez meter) a sumcov (výrazne cez dva metre), ktoré sa ulovili na Dunaji, chytili práve klienti RND. Krásne ryby lovíme každý rok. Nie každá sa ale ukáže na sociálnych sieťach. Moji klienti si to často neželajú. Nehľadajú lajky, nechcú publikum. Chcú svoje súkromie. A ja to rešpektujem.
Na úvahu
RND nie je o
egu, o súťaži. Nie je ale ani o náhode. Pretože keď sa veci dejú opakovane, je v tom možno čosi viac.