RND - áno či nie
Rybačku na Dunaji - RND sleduje na facebooku niekoľko tisíc rybárov. Napriek tomu si ju ako zážitkovú rybačku vyberá len istý typ rybárov. Ľudia často rozdeľujú zážitky na tie
"za dobrú cenu" a tie "čo stoja viac". Neriešia, že niečo môže byť lacné a zároveň drahé. A že iné môže byť cenovo vyššie, ale hodnotou neporovnateľné.
Je to napríklad ako s vínom. Kto si kúpi bežné víno z obchodného
reťazca, asi od neho nebude očakávať mimoriadny zážitok. Ak si však vyberie
víno z archívu, ktoré zrelo desať rokov, nevyberá si len chuť. Vyberá si
atmosféru, okolnosti, spoločnosť, pamäť. Volí inú kvalitu.
RND je ako to druhé víno. Nie je na bežné pitie. A nemusí každému chutiť.
Je to o
človeku
Kladiem si
niekedy otázku, koľko je - v dnešnom trende rýchlych rybačiek
a honbou za expresnými výsledkami - ľudí, ktorí chcú rybačku nielen zažiť
ale aj prežiť.
Netuším. Viem však, že práve oni sú moji klienti.
Niekomu možno príde čudné, že hovorím o pocitoch a nie o technike. Ale verte,
že špičkový čln so silným motorom, sonary, kvalitné prúty, navijaky
a vôbec celá technická výbava sú len prostriedky. Nie cieľ.
Chápem, že mnohým rybárom stačí, že "sa ide na ryby". Mojou ambíciou ale
nie je uloviť čo najviac rýb za čo najkratší čas. Mám úctu k času – k Vášmu, aj
k môjmu. A úctu ku kvalitnému zážitku, ktorý môže vzniknúť len vtedy keď
sa veciam dá priestor.
Teším sa, že moji klienti sa vracajú. Mnohí pravidelne, niekoľkokrát za rok. Áno, aj preto, že chcú uloviť ďalšiu peknú rybu. RND im ale dáva viac, stala sa pre nich rituálom, na ktorý sa tešia dlho vopred. Lebo vedia, že ich čaká deň, ktorý bude pre neho v každom smere zážitkom.
Pre
tých, ktorí hľadajú darček pre rybára
Možno čítate ponuku z letáku
alebo na prvý pohľad lákavú ponuku na sociálnych sieťach... Vidíte super ceny, super fotky. Možno váhate, chcete, aby to malo hĺbku. Aby darček povedal za Vás manželovi, otcovi či priateľovi: "Záleží mi na Tebe".
RND je iný darček. Nie pre masy. Nie pre čísla. Pre jednotlivcov.
Pre mňa je najväčšia odmena keď si rybár aj roky po výprave stále pamätá
detaily. Keď si fotku z rybačky dá na plochu počítača alebo mobilu. Keď
sa na mňa opäť s dôverou obráti jeho manželka alebo partnerka, že má záujem o ďalší darčekový
poukaz. To je dôvod, prečo to robím.
A jedno úprimné zamyslenie pre váhajúcich
Chápem rybárov, ktorí s nedôverou (prípadne inými pocitmi) pozerajú fotky, čítajú recenzie a myslia si svoje.
"A čo ak nechytím poriadnu rybu? Nie je to len vozenie sa po Dunaji?"
Som rybár, rozumiem im. Preto len jedna malá poznámka:
Niektoré z najväčších zubáčov
(cez meter) a sumcov (výrazne cez dva metre), ktoré sa ulovili na Dunaji, chytili práve klienti RND. Nie každý aj takýto exemplárny úlovok sa dostal na sociálne siete. Nie preto, že by nebolo čo ukázať. Ale preto, že
moji klienti si to často neželajú. Nehľadajú lajky, nechcú publikum. Chcú svoje súkromie. A ja to rešpektujem.
RND nie je o
ego súťaži. No kto vie chytať ryby a chytá ich dlho, vie, že veľké úlovky neprichádzajú vždy náhodou. Keď sa veci dejú opakovane, je to možno viac než náhoda.
Úspech je spokojnosť
Mám fajn klientov. A úprimne sa teším z poznania každého nového rybára, ktorý príde s dôverou prežiť svoj deň práve s RND. Ak ste si povedal(a): áno, toto presne chcem – pre seba alebo pre niekoho iného – ozvite sa.
Zvyšok zariadim.